fredag 8 oktober 2010

Jobbiga dagar

Hej på er!
Sitter här med världens hosta. Låter som om jag skulle kunna väcka halva stan. Har som sagt var haft hosta och låg feber hela dagen. Misstänker att jag hade feber igår med men då var det för mycket med begravningen för att jag la någon större uppmärksamhet till det. Det var en fin begravning för min morfar igår och jag vet att det är många som kommer att sakna honom. Jag kommer sakna honom väldigt mycket. Jag kommer sakna den Bertil som var min morfar men jag kommer också sakna den där andra Bertil som jag inte har fått uppleva. De dragen av min morfar som hans bröder berättade om. Som min mamma och hennes syskon berättade om. Jag kommer sakna doften i morfars lägenhet. Att han inte ringer mamma varje gång räkningarna kommit, att han inte finns där någonstans i bakgrunden. Jag vet att vi är många som kommer sakna dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar