lördag 17 april 2010

Adoptivbarn i TV-serier

Jag sitter här och tittar på Desperate Housewives när jag slås av något. Varför heter flickor som adopteras i Tv-serier och filmer alltid Lilly. Jag menar barnet Gabby och Carlos adopterar i andra säsongen av Desperate Housewivws heter Lilly. Barnet bögparet adopterade i Modern Family (ni vet det där programmet som började på fyran igår)Charlotte i Sex and the city och hennes man adopterar en flicka från Kina som heter vadå. Just det. Lily. Lilly betyder inte helt oväntat lilja. Är det något med adoption som får manusförfattarna att direkt tänka på liljor eller? En annan sak jag tänkte på är att adoptivbarnen nästan alltid är flickor. Jag kan inte komma på en enda Tv-serie eller film där ett barn adopteras där det är en pojke. I alla fall dagen idag har varit en riktig slappdag. Dagen har i princip gått ut på att jag har varit hemma och gjort ingenting. Det enda jag gjorde idag var attjag var ute med familjen och spelat fotboll. Det var jättekul. Ha det allra bäst. Evelina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar